Time to push forward with some "tech" with the TR-1
After the superbike new front-emd and monoshock, it's time for the brakes ant the transmission.
So, at the front a 4 pot Brembo caliper, machined a bit and fully refurbished...
...with a 320mm floating brake rotor
Machined and spaced up to fit properly
Nice!
At the back, once again, Brembo caliper and support from a Ducati Monster.
But
Ducati support is for a 245mm brake rotor... I needed to fit a 250mm.
So I had to "drop" it few millimiters down
Same spacing job, but this time I had to also change the bolt pattern
Then, with the fatter wheel at the back there were some interference problems between the chain and the tire... Also the original chain pitch was too big and heavy
So, for this I have to thank Kruger & Junginger that helped me with a custom made offset front sprocket to suit my needs.
A quick comparison between the two:
On the right the original and enormous one, on the left the new offset one in 520 pitch
All spaced and lined up
Chained
6 commenti:
Ma che figo! Hai usato una livella laser per mettere in asse la catena?
Già la vedo "bella".;-)
potrebbe essere anche interessante mixare un po' di componenti HiTech e vintage assieme...
Questo motore , cosi' sottovalutato , ma così bello quando viene riproposto in queste nuove creazioni.
Bravo.
Grazie! Si, è una livella laser da Brico, ma funziona benissimo per questo lavoro ;-)
Grazie Ottonero!!
Si, si, l'idea di miscelare vintage e Hi-Tech mi piace assai!
Sono curioso di vederla con il codino... AAAA Christian che c'ia in mente????
Per il codino c'è da aspettare ancora un po', prima devo rifare la piastra superiore, poi chiudere il serbatoio e fissarlo in modo definitivo al telaio. Però ho già in testa qualche idea su come voglio farlo... ;-)
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